måndag 21 november 2011

En Lugn dag!!

En Lugn hemma dag!!
Idag har vi bara varit Hemma, haft 1 mysdag till. Alice har sovit och ätit som Hon ska hela dagen får se så det håller hela natten med. Hoppas! Hon har ju inga RUTINER än det tar ett tag, men det känns som det börjar komma endå. Fast hon e så liten så kommer det så småningom tror jag och hoppas jag på. Ja då kanske man skulle kunna få ihop en förlossnings Berättelse med, ? hm det tar kanske ett tag att skriva den men det hade varit skoj att få gjort det. Om mna kommer ihåg den? Jo det gör jag fast jag hade en del smärt lindring. Och det är tur det finns.Kanske skulle jag börja på den nu.,`? Vad säger ni vill ni höra?
Ok här kommer den.
Min förlossning!
Det började 2 dagar innan beräknat datum alltså den 10/11 på dagen redan jag hade gått runt i stan plus gått från min väninna och till Mobilia en bra runda, började känna molande värk i ryggen men jag tänkte inte att det kunde vara en start på förlossningen, Nääää jag fortsatte gå vilket gjorde mer och mer ont i ryggen då. Men jag fortsatte som vanligt. Så nästa dag fortsatte jag med som vanligt. Men då började massa samandragningar istället i magen guuud vad ont det gjorde, på natten fick jag riktiga värkar jag kunde knappt gå så ont som det gjorde. Det fortsatte och fortsatte gjorde mer och mer ont så klart jag klockade värkarna men de var inte alls tätta, vi fick ingen sömn alls under dem nätterna, vi kollade på film och försökte vila men det gick inte så bra jag sprang mellan badkaret och soffan när jag fick värkar hoppade jag i karet för det var varmt och det enda som verkade hjälpa mig mot de jobbiga värkarna. Men det hjälpte ju inte helt så vi åkte in och kollade om jag var öppen det sa att jag fick återkomma för det var endast 1och en halv öppen var tvungen att öppna mej lite mer innan inskrivningen. Så det var bara hem igen bada varmt ta alvedon och andas genom värkarna, guuuuud vi det laget gjorde det så ont..... katten hemma kollade på mig precis som jag inte var klok., Sen tänkte vi att vi endå borde se om vi kunde få någon slags sömn men det gick ju inte var gång jag fick en värk var det panik, aj aj aj vad ont det gjorde så vi bestämde oss för att åka in igen och be om en sömndos, det kollade ännu en gång om hur öppen jag var då hade jag nästan kommit till 3 cm det ville dock inte ge mig sömnmedel,. De sa åk hem igen se vad som händer en timme till minst hemma sen kan ni komma in,Vi åkte hem sen åkte vi tillbaka en timme senare, då blev jag inskriven och då fick jag börja med ett härligt spa bad. Det var hätligt vi kom in 5:00 på fre natt. Och sen fick jag lite smärt lindring tabletter klockan gick jag öppnades alldeles för sakta så det fick starta mig lite, det gick långsamt så jag fick massa smörtlindring som en spruta i rumpan, sen fikc jag en infektion i kroppen, så det kollade hela tiden hur jag mådde, Sen fick jag ryggbedövning samt lustgas, Tur det finns smärtlindring. Säger jag bara. Hon föddes 19:02 den 12/11 beräknat datum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar