onsdag 16 januari 2013

Onsdag

Onsdag! Idag är det onsdag Alice första dag på förskolan denna veckan.Hon har ju haft vattkoppor stackarn men är nu frisk. Hon fick en lindrig sådan tror jag inte så mycket kliande och inte så många prickar heller. Så nu har hon haft den sjukdomen. När jag lämnade henne på förskolan blev hon jätteledsen. jag fick ett trevlig besked om att jag antagligen fått ett jobb jag sökt har varit på intervju men stället skulle stänga igen så det blev inte något av det. Nu ska han starta det igen fast ensam med mig och tre andra typer.Har lite att fixa innan vi kan säga att jag är anställd men typ har jag fått det och det kommer bli super skoj med det i såna fall om papperna fixas etc. Ska inom arbetsförmedlingen och skälla på dom för det är dom som är bovarna just nu angående de jobbet.Men känner mig väldigt glad. Ändå. Hoppas ni har det fint mina vänner! Om ni nu besöker min blogg det vet jag ju inte men ni som gör det. När jag hämtat Alice på förskolan så var vi ute i bakarna runt huset och åkte pulka det älskar Alice hon ville mer mer mera. hon blev jätte arg när vi gick in. Sen lekte vi lite sen la jag henne en timme. Nu har hon badat och ätit välling och är redo för sin säng. Hennes far jobbar kvällar denna veckan med så trist vi får helt enkelt klara oss själv. Och det gör vi ju. jag har varit och besökt min granne idag hon bjöd på middag och sen drack vi kaffe. Som jag hade lagat och tagit med mig. Ha ha. Grannen fick även två hood tröjor av mig.En cerise super mysig är den men tyvärr efter graviditeten kommer jag inte i den. Och en grå med musse och mimmi på ryggen. Samt lite annat smått och gott. Brukar ge henne saker när det inte passar mig bättre än att slänga det. Så kommer det till användning med. Sen kom jag till träningen trodde jag skulle träna men ack så fel jag hade medlems avgift ska vara betalad senast den första januari så det blev hem igen får betala den nästa gång jag ska dit igen. Min älskade Alice mammas ängel.... vad skulle jag gjort utan dig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar