lördag 5 januari 2013

lördags mys

Lördags mys Idag har vi hunnit göra en hel del saker här hemma! Jag började plocka ner julen. Så skönt att det är borta.Alla tomtar och julgranen i Alice rum nerpackat. jag har satt upp nya gardiner i köket och i Alice rum. Min morbrors fru har sytt gardiner till Alice med nalle puh på så söt e den. Det är bara en kappa så hon kan inte dra i den som hon annars älskar att göra dra och gömma sig bakom gardiner är en rolig lek tycker Alice men inte jag. Då blir det mycket aja baja... Men det finns andra saker som Alice gillar med som att ta på tv:n och att ta alla saker jag har på bordet i stora rummet men det tröttnar hon på efter ett tag som tur är hon börjar lära sig att det inte är så lönt att ens försöka. Sen var vi en runda hos min mormor där var även min moster vi åt god mat. Sen ville Alice undersöka vad mormor hade på sitt bord och även lite andra saker som hennes dyra prydnader hehe det gick inte heller bra då mamma sa aj aj. Sen tröttnade hon på det med och lekte med sina leksaker.På måndag är det förskolan igen nu har hon varit ledig i hela tre veckor får se hur det ska gå att lämna henne men det kommer nog bli en tår från ögat när jag går sen kommer det nog gå bra. Hoppas inte på att hon blir sjuk igen nu har vi varit sjuka så det räcker mag ont och nu förkylning nu får det räcka tycker vi. Alice fick föresten många julklappar inte flest men många det har jag säkert skrivit om men det har jag glömt såfall hahhaha. Hon har en fr mig som inte kommit än det är fisher price stol den ska vara jätterolig den gör ljud tydligen en rolig sak vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar